22 Aralık 2009 Salı

Egzoz Karşılaştırması: STI versus Blitz

This is the test that shows an before / aftercompasion test between Blitz Nur Spec R exhaust system versus 07' STI exhaust catalytics on it. Note that the car has an external wastegated turbo which has huge effects on the performance test results.

Blitz Nür Spec bilindiği üzere en sesli egzozlardan biri. Acaba bu ses performans değerlerini nasıl etkiliyor, görücez bakalım. Bu eldeki veriler benim aracımın karakutusundan. Asıl adı onboard logging memory ama ben ona karakutu diyorum. Navigasyon dataları ile birlikte hangi viraja kaçla girdim, o an ki g kuvveti hesaplamaları(lateral, longitudinal G's),rpm,egt vs.. hepsini loglalayıp bluetooth üzerinden Google Earth'e atabiliyorum. Bazen arabayı babama verdiğimde logları inceleyip kaç bin devir çevirmiş onada bakmıyor değilim tabi =)

Neyse konuya dönelim.

















Öncelikle üzerinde katalitik konvertör bulunan stok STI egzozunu taktım. Blitz Nür Spec egzozun 103 DB seviyesinde olduğu hesaba katılırsa nasıl bir sessizlik olduğunu artık varın gelin siz düşünün. Arabada bu denli sessizlik olunca daha önce duymadığım bazı sesleride duymaya başladım tabi ki =) İki testide launch control ile 0 kilometreden kalkış ile yaptım. Bir-iki gün sonra Blitz egzozunu takarak aynı testi tekrarladım. Sonuçları analiz ederek dikkatinize sunuyorum.

















                                    STI              Blitz

Zaman                    24/11/2009 - 10:39 28/11/2009 - 11:04
Hava Sıcaklığı                       12C                13C
Atmosfer Basıncı                 918mbar            922mbar
Mesafe                           0-668mt            0-668mt

0-60 KMH                            0.733              0.768
0-90 KMH                            4.296              4.101
0-100 KMH                           5.154              4.956
100-120 KMH                         1.53              1.495
130-150 KMH                         2.052              2.017
0-190 KMH                           18.64             17.391
0-400mt                             13.13             12.926
0-400 tünel hızı                    165.2              166.7

Intercooler Sıcaklığı(ACT            15.1               15.1
668'nci metrede (WOT)                23.5               23.4


Egzoz Gaz Sıcaklığı(EGT)              619                591
Launch Control (EGT)                  951                982
668'nci metrede (WOT)                 848                852

Su Sıcaklığı(ECT)                    85.4               87.3
668'nci metrede (WOT)                  86               84.2

Max Turbo Basıncı               1.04 bar          1.106 bar
Max INJ Duty                       57.20%             55.60%
Lambda                              0.759              0.771


1'nci vites:                         ---
2'nci vites:                        0.552              0.517
3'ncü vites:                        0.517              0.476
4'ncü vites:                        0.497              0.476
5'nci vites:                        0.661                0.6
6'ncı vites:                         ---                ---


Sonuçlar beklediğim gibi çıktı. STI'ın bu egzoz ile 280 hp güç ürettiğini düşünürsek kullandığımız sti egzozu bu güçlerde çokta kötü değil. Zaten denemelerde farklı ayar kullanmadım. Benim de aracımın bu ayarlarla ürettiği güç tahmini 280-290 beygirdir. Yinede 0.2 saniyelik fark azımsanacak bir rakam değil;özelliklede motorsporlarında. Bakalım biraz daha iyi tuning ve boost ile kaçları görücez.

Vites geçişleri ve kavrama iki test arasında birbirinden çokta farklı değil. Fakat Blitz ile olan test'te araç patinajda iken erken vites atıp aracın yavaşlamasına neden oldum. 0.2 sn gibi bir kayıp oluştu ki bu 0-100 testine etkiledi. Genel olarak bakılırsa 0-400 metre verisinde 0.2 saniyeye yakın bir iyileşme görülüyor keza aynı iyileşme 0-100 hızlanmada var. Sıcaklıklarda pek bir değişiklik yok hatta hemen hemen aynı fakat Blitz taktıktan sonra araç biraz fakire gitmiş ve turbo basıncıda 90-100 mbar kadar yükselmiş. Bunlar normal değişiklikler. Test sonuçlarını etkileyen bir diğer önemli etken ise external wastegate. Yani turbonun tahliye edilme şekli. Aracın şu an ki ayarları gereği 1 bar ve üzeri basınçlarda motordan tahliye edilen egzoz gazları son susturucuya uğramadan  wastegate borusu üzerinden atmosfere bırakılıyor.  Bu da son susturucunun etkisini azaltıyor elbette.

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder